Ainslie et British Challenge bien avanc
Loic Peyron avec Artemis Racing
Megalomaniac Larry's nightmarish vision
Team Australia : Challenger vs Defender
Prada sponsorise Luna Rossa pour 50M
Extreme Sailing Series : Team France dmte violente collision
Extreme Sailing Series : Conditions muscles
Extreme Sailing Series singapore: Team France 3me
Extreme Sailing Series : Team France Singapour
Pete Melvin nous parle de la jauge de la prochaine America cup
Design team Oracle team USA : prsentation de l'quipe
Point sur la Coupe de l'America: Janvier 2014
Olivier de Kersauson : la Coupe de l'America en maquettes
Louis Vuitton Cup, clap de fin ?
Peter Burling Blair Tuke rejoignent TNZ
America's cup San Francisco, vers une nouvelle dition
Coupe de l'america Team France, l'union sacre
par Hel » 23 Mai 2013 10:41
Une révision de la structure des catamarans AC72 et de leur aile, la limite maximale de vent réduite de 10 nœuds (23 nœuds maximum désormais) et un meilleur équipement de sécurité comptent parmi les 37 recommandations publiées aujourd’hui par le Directeur de course pour renforcer la sécurité durant l’été de régates 2013 de America’s Cup.
La plupart des recommandations concernent la sécurité personnelle des marins à qui le port de gilets de sauvetage et de protection, d’appareil de recherche d’équipier, de bouteilles d’oxygène et de casques permettant une meilleure visibilité ont été suggérées. Les autres points sont spécifiques aux catamarans AC72, à l’équipement de sécurité et au comité de course.
...
par Ruff » 23 Mai 2013 13:52
par gloups » 23 Mai 2013 14:09
par Stokes » 23 Mai 2013 15:41
Ruff a écrit:La limite des 10 noeuds de vent en moins je me rends pas compte de sa pertinence (y'avait moins pour l'explosion en vol d'Artemis...).
Body Armour: Armour incorporating protection for spine, puncture and impact
wounds is to be investigated by Competitors and managed by ACRM.
par rafat » 23 Mai 2013 15:59
4.1. Round Robins: Number of Louis Vuitton Cup Round Robins reduced from seven (7) to five (5) to allow for more maintenance periods .
4.3. Starting Procedures : Racing Rules to be reviewed by skippers and Competitor rules advisers with ACRM to remove potentially dangerous
situations including agreeing an alternative starting procedure.
par PAC » 23 Mai 2013 16:42
par jean33 » 26 Mai 2013 20:40
par Hel » 26 Juin 2013 07:31
par Holé » 26 Juin 2013 19:00
par Ruff » 26 Juin 2013 23:45
par Hel » 27 Juin 2013 08:07
par Holé » 27 Juin 2013 11:21
Oui, je n'ai pas de doute non plus. Je me souviens encore des interviews de L. Peyron disant que voler n'était pas forcement un avantage. Je pense que tout le monde est d'accord maintenant.Ruff a écrit:les choix techniques d'Oracle sont clairement orientés archimédien rattrapé au dernier moment
Artemis était un bateau désirant voler alors qu'il n'était pas fait pour ça.Helmina a écrit:3) Artemis n'était pas un bateau "volant".
par Hel » 27 Juin 2013 17:21
Holé a écrit:Artemis était un bateau désirant voler alors qu'il n'était pas fait pour ça.Helmina a écrit:3) Artemis n'était pas un bateau "volant".
par Hel » 28 Juin 2013 10:20
ETNZ to file protest on AC72 rule changes
Emirates Team New Zealand confirms its intention to file a protest with the America’s Cup Jury seeking a ruling that the regatta director has exceeded his jurisdiction in seeking to unilaterally introduce changes to the AC 72 Class Rule.
The recommended changes relate to additional weight of the yachts and rudder elevators.
The team says that changes to the rule so close to the start of racing require the unanimous consent of all eligible competitors.
The proposed changes relate to two of the regatta director’s 37 safety recommendations issued on the 22nd May 2013 following the Review Committee’s report after the capsize of Artemis Racing.
Emirates Team New Zealand supports all the other safety recommendations, which have now been approved by competitors, including the reduction of wind limits and various new rules to ensure enhanced crew safety. However it is our view that the contentious Class Rule changes are performance-related rules not necessary to ensure safety.
The team says the organisers are wrong in seeking to legitimise the unauthorised Class Rule changes by seeking to use the jurisdiction of the Coast Guard to introduce these rules via the Marine Event Permit.
The decision of the jury will be final and binding on all parties, and contrary to some media speculation, any competitor who resorts to a Court in an issue where the Jury has jurisdiction immediately ceases to be eligible to compete.
Emirates Team New Zealand managing director Grant Dalton said: “We look forward to the jury determining the issue so, whatever the decision is, we can get on with the racing in the Louis Vuitton Cup starting July 7.”
par Hel » 29 Juin 2013 09:36
par Hel » 30 Juin 2013 08:13
par Tiketitan » 02 Juil 2013 20:46
par Holé » 02 Juil 2013 21:22